چگونه یک رزومه کاری بنویسیم؟!

چگونه یک رزومه کاری بنویسیم؟!

دردنیای کسب و کار ارتباط از طریق نوشتن رزومه اتفاق می افتد.

نوشتن رزومه کار ساده‌ای نیست. شما لازم است رزومه خود را به نحوی بنویسید که احتمال قبولی شما در شغل مورد نظر افزایش پیدا کند، این به این معنا نیست که رزومه شلوغی ازخودتان بنویسید و مهارتی را که به صورت مبتدی بلد هستید پیشرفته ذکر کنید چون قطعا کارفرما از شما متناسب با رزومه کار می خواهد و اگر بلد نباشید قطعا به ضررتان خواهد بود پس در نوشتن رزومه ابتدا بنا را بر صداقت بگذارید.

برای نوشتن رزومه لطفا به نکات زیر توجه بفرمایید.

  1. استفاده از فرمت گویا و قالب جذاب:

هنگام نوشتن رزومه دقت بفرمایید که باید از قلم‌های گویا و رنگ‌های مناسب و قالبی که چشم مخاظب رو اذیت نکند استفاده کنید.

  1. توضیح دقیق همراه باصداقت:

همان طور که ذکر شد اگر هنگام نوشتن رزومه از مهارت‌هایی که درسطح مبتدی بلد هستید به صورت پیشرفته ذکر کنید قطعا دچار مشکل خواهید شد. چون از شما در رابطه با مهارت‌هایی که دارید سؤال خواهد شد. هر مهارتی که به صورت کامل بلد هستید ذکر کنید به عنوان مثال تعداد عناوین مهارتی مهم نیست مهم این است که فرد فلان مهارت را چه قدر بلد است و از عهده‌ آن برمی‌آید.

  1. انتخاب کلمات مناسب:

سعی شود از کلماتی که مفاهیم را به صورت واضح نشان می‌دهد استفاده کنید.

  1. بارگذاری رزومه به صورت آنلاین:

امروزه بسیاری از شرکت‌ها از رزومه آنلاین استفاده می‌کنند همچنین در سایت‌های کاریابی مانند سایت مرکز کاریابی سجاد می‌توانید رزومه خود را آپلود کنید تا کارفرمایان رزومه شما مشاهده کنند.

  1. خلاصه بنویسید:

طبیعی است که راحت نباشه تمام مهارت‌هایتان را در یک صفحه خلاصه کنید. سعی کنید با توجه به نوع شرکت و کارفرما اطلاعات مهم را ذکر کنید و از نوشتن مطالب اضافی جداً بپرهیزید.

  1. بررسی رزومه‌های موفق:

سعی کنید از اینترنت یا جاهای مختلف رزومه‌هایی که به نظر جذاب می‌آید را مطالعه کنید و از سبک نوشتن این نوع رزومه‌ها الگو برداری کنید.همچنین هنگام نوشتن رزومه خود را به جای کارفرما بگذارید و رزومه‌ی خود را بررسی کنید.

  1. از قالب مناسب رزومه استفاده کنید:

برای نوشتن رزومه وقت بگذارید و آن را دریک ورد خالی ننویسید. وب سایت‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید قالب آماده را دانلود کنید و رزومه خودتان را در آن قرار دهید.

ارسال دیدگاه