شغل‌های پر در آمد در ایران

شغل های پردرآمد با وجود اینترنت بین‌المللی و امکانات دنیای وب دور از ذهن و دسترس نیستند. این شغل‌ها به ما کمک می‌کنند تا با کسب درآمد دلاری به درآمد بالا برسیم از جمله شغل‌های درآمدزا می‌توان به برنامه‌نویسی نرم‌افزارهای کامپیوتری، برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های موبایلی، راه‌اندازی اپلیکیشن‌های موبایلی، طراحی دکوراسیون ساختمان‌ها، ساخت صنایع دستی، طراحی مد ولباس، مدیر شبکه‌های مجازی، مسئول سئو و بهینه‌سازی سایت، طراحی وب، برنامه نویسی و توسعه‌دهنده وب، تدریس آنلاین اشاره کرد که در ادامه چند نمونه از این شغل‌ها را بررسی می‌کنیم.

 

برنامه نویسی نرم‌افزار و اپلیکیشن‌های کامپیوتری

برنامه‌نویسی به شاخه‌های «برنامه‌نویسی بازی‌ها»،  «برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌ها»، «برنامه‌نویسی موبایل »، «برنامه‌نویسی وب » و «سیستم‌های هوشمند» تقسیم می‌شود. درآمد برنامه‌نویسان به زبان برنامه‌نویسی مورد استفاده، کیفیت کار، تجربه، سابقه کار و نوع تخصص افراد بستگی دارد که در صورت تخصص در این زمینه می‌توان به درآمد بالایی رسید

 

راه‌اندازی اپلیکیشن موبایل

همان‌طور که می‌دانید اپلیکشن‌های موبایل از وب‌سایت‌ها بسیار در دسترس‌تر هستند و تمام افرادی که گوشی هوشمند دارند می‌توانند با اپلیکیشن شما کار کنند به همین دلیل بازار اپلیکیشن‌های موبایل بسیار داغ است و برای پیاده‌سازی ایده‌ها بسیاری از افراد به سراغ راه‌اندازی یا طراحی اپلیکیشن موبایل می‌روند به عنوان مثال از اپلیکیش‌های موبایل می‌توان به اسنپ، تپ‌سی، دیوار، شیپور، دیجی‌کالا و… اشاره کرد.

 

طراح دکوراسیون ساختمان‌ها

امروزه دنیای مد و زیبایی یکی از اصلی‌ترین راه‌های کسب درآمد به حساب می‌آید، مد و زیبایی در صنعت ساختمان‌سازی هم ورود پیدا کرده‌اند و طراحان دکوراسیون افرادی هستند که برای طراحی و تزیین فضای کار و خانه خود می‌توانید به آنها مراجعه فرمایید

طراحی دکوراسیون داخلی به شاخه‌های متعددی از جمله طراحی نمای بیرون ساختمان، طراحی فضای اداری، طراحی داخلی ساختمان و طراحی مغازه‌های تجاری تقسیم می‌شود

 

ساخت صنایع دستی

رشد صنعت گردشگری باعث رشد و رونق صنایع دستی روستاها و شهرها شده است از جمله صنایع دستی می‌توان به ساخت عروسک، کیف و کفش‌های نمدی و پارچه‌ای، جعبه کادو، تابلو فرش و پارچه، ترمه بافی، سرمه دوزی، پته دوزی، ساخت زیور آلات مختلف، نقاشی ویترای و بسیاری از صنایع دیگر اشاره کرد که با رونق بیشتر سفرهای خارجی و داخلی این هنر جزو شغل‌های پردرآمد به حساب می‌آید.

 

مسئول سئو و بهینه سازی سایت

یک متخصص سئو یک سایت معمولی را در سه لینک اول گوگل قرار می‌دهد و باعث پربازدید شده آن سایت می‌شود هر چند متخصصین سئو به طور معمول درآمد متوسطی دارند اما با افزایش تجربه و تخصص این افراد میزان درآمد هم بالاتر می‌رود و می‌توان بهینه‌سازی سایت را به لیست شغل‌های پردرآمد اضافه کرد

 

طراحی وب یا Web Design

در طراحی وب (یا طراحی وب سایت یا Web Design) طراح وب‌، المان‌های وب‌سایت یا هرآنچه که کاربر در صفحه مانیتور خود می‌بیند را طراحی می‌کند

 

برنامه نویسی وب یا Web Development

برنامه نویسی وب (Web Development) تمام آن پردازشی است که پشت صحنه انجام می‌شود و کاربران عادی قادر به مشاهده آن نیستند. و در واقع کار برنامه‌نویس وب نوشتن کدهایی است که برای پردازش اطلاعات سایت مورد نیاز است و کاربر نمی‌توان پردازش‌های انجام شده در پشت صحنه سایت را ببیند.

 

برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده وب

با توجه به گسترش فعالیت‌های مجازی و حرکت جهانی به سمت زندگی اینترنتی و پایین بودن هزینه‌های راه‌اندازی این کار ورود به این حوزه کاری می‌تواند کاری درآمدزا برای شما باشد. از مزیت‌ای این کار این است که در صورت داشتن چند سیستم کامپیوتری می‌توانید به راحتی وارد این حوزه شوید و هزینه آن نسبت به راه‌اندازی سایر کسب‌وکارها بسیار پایین است.

 

راه اندازی کسب و کار اینترنتی

این روزها بسیاری از افراد با فروش محصولات فیزیکی یا دیجیتالی در سایت‌های مختلف کسب درآمد می‌کنندلازم است بدانید برای راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی نیازی به تخصص و ایده عجیب و غریبی ندارید اما بعد از راه‌اندازی کسب‌وکار خود باید با یادگیری مهارت‌های مرتبط با کسب‌وکار اینترنتی سایت یا پیج کاری خود را در شبکه‌های مجازی توسعه دهید و با نظم و برنامه‌ریزی درست کسب‌وکار موفقی را راه‌اندازی کنید.

مدیر شبکه‌های مجازی

با پیدایش و گسترش چشمگیر شبکه‌های مجازی مدیر شبکه‌های مجازی نیز یکی از شغل‌های مطرح و پردرآمد این روزها به حساب می‌آید. مدیر یک شبکه با دانش بازاریابی و اینترنت می‌تواند درآمد فوق‌العاده‌ای از راه فروش محصولات و یا جذب تبلیغات بدست بیاورد.

تدریس آنلاین

برگزاری سمینارها و کلاس‌های مجازی نیز یکی دیگر از راه‌های درآمدزای این روزها است اگر شما تخصصی که می‌توانید به عنوان مدرس اینترنتی فعالیت کنید می‌توان با برگزاری دوره‌های آنلاین و سمینارها به یک معلم مجازی تبدیل شوید و به درآمد بالایی برسید.

تنها چیزی که برای موفقیت در هرکاری نیاز دارید دانش کافی موبوط به آن کار است اگر در زمینه کاری خود حرفه‌ای باشید بی‌شک می‌توانید موفق شوید و به درآمد دلخواه خود دست پیدا کنید.

ارسال دیدگاه