آشنایی با ضوابط و مقررات شغلی (کار و بیمه) کسب و کار

زمان برگزاری:

22 آذرماه 1402 - از ساعت 15 الی 17

محل برگزاری:

دانشگاه سجاد

اساتید دوره:

آقای سید صادق قاسمی- رئیس اداره اشتغال و هدایت نیروی‌کار اداره کل نعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی

مخاطبین دوره:

تمامی دانشجویان، فارق‌التحصیلان، شاغلین و افراد جویای کار

در این کارگاه سامانه جستجوی شغل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرکت‌کنندگان معرفی شد. این سامانه با هدف اتصال سریع کارجویان و کارفرمایان، ارتقاء سطح کیفی و کمی خدمات کاریابی‌ها و استفاده بهینه از فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی به آدرس اینترنتی shoghl.mcls.gov.irراه‌اندازی گردید. سامانه جستجوی شغل محلی برای اتصال و برقراری ارتباط موثر بین کارفرمایان، کارجویان و کاریابی می‌باشد که با ثبت نام، تکمیل پروفایل شغلی و جستجوی نیروی کار مورد نیاز و فرصت‌های شغلی موجود، زمینه تامین نیازمندی های ذینفعان سامانه را فراهم می‌نماید.

این سامانه به نحوی طراحی گردیده است که کارجویان می‌توانند به صورت برخط وارد سامانه شده و به صورت مجزا از کاریابی ثبت‌نام کنند و پس از تکمیل رزومه خود، فرصت‌های شغلی مورد علاقه و مرتبط با خود را جستجو و درخواست شغل خود را در سامانه ثبت نماید. همچنین این قابلیت وجود دارد تا در صورت عدم دسترسی کارجو به سامانه، از امکانات سامانه با مراجعه به کاریابی‌ها استفاده نماید. کارفرمایان نیز می‌توانند پس از ثبت‌نام و تکمیل اطلاعات شغلی خود، فرصت‌های شغلی مورد نیاز خود را در سامانه ثبت و منتشر نماید. کارفرما می‌تواند از میان رزومه‌های موجود در سامانه جستجو کرده و با اتصال به دفاتر کاریابی نسبت به جذب نیروی کار مورد نیاز خود اقدام نماید. وظیفه‌ی اصلی مدیریت فرصت‌های شغلی و روابط مابین کارجویان و کارفرمایان برعهده‌ی کاریابی‌ها می‌باشد که باید نسبت به بررسی و رسیدگی به درخواست‌های مرتبط با کارفرمایان و کارجویان در سامانه اقدام نمایند. همچنین کاریابی‌ها این قابلیت را دارا می‌باشند تا اطلاعات کارجویان و کارفرمایانی که به صورت حضوری مراجعه می‌نمایند را در سامانه به صورت مستقیم ثبت نمایند.